De potentie van social media voor B2B [infographic]

Social media worden steeds vaker vaste onderdelen in de marketing en communicatie van organisaties. En bedrijven zien steeds meer het ‘nut’ van deze digitale middelen om contacten te onderhouden met hun klanten. Of ze gebruiken ze voor exposure voor hun producten en/of diensten of rondom hun branding. Dat social media en B2B goed samengaan, laat deze infographic zien.

Voordelen van social media

De onderstaande interessante infographic is afkomstig van Real Business Rescue. Zij verzamelden uit diverse bronnen feiten en cijfers rondom het gebruik van social media door B2B-bedrijven en het effect daarvan. Maar liefst 90 procent van de organisaties geeft aan dat door het gebruik van social media hun bereik is verhoogd en 77 procent zag het bezoekersverkeer stijgen.

Visuele content

Verder laat de infographic zien dat visuele content het meest oplevert. Platformen als YouTube, Instagram en Pinterest zijn met hun miljarden en miljoenen gebruikers voorbeelden daarvan. Je bericht voorzien van minstens één afbeelding zorgt dat je post bijna 65 procent vaker wordt gedeeld op Facebook en meer dan twintig procent vaker op Twitter. Ook infographics zijn effectief om je boodschap breed te verspreiden; ze worden drie keer vaker gedeeld en 300 keer vaker gelezen dan andere content.

Wil je meer weten over de rol van social media voor B2B-organisaties? Scrol dan naar beneden om de infographic te bekijken. Klik op de afbeelding voor een groter exemplaar.

hoe effectief zijn social media voor B2B-organisaties

Volg de hele serie Infographic Day. Ben je een liefhebber van infographics? Volg dan ook het Pinterest-account van Frankwatching. Hier worden de beste infographics, screencasts en visuals over online en social geplaatst. 

Afbeelding intro met dank aan 123RF.

Deel dit artikel of reageer