De DC Daily van 25 oktober 2016

In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, dinsdag 25 oktober 2016.

Inzendtermijn Dutch Marketing Awards geopend!

Alle professionals in marketing worden opgeroepen kandidaten aan te dragen voor de Dutch Marketing Awards. Tijdens de Dutch Marketing Awards eren marketeers samen met de beroepsorganisaties NIMA, PIM, MEC én Adfo Groep het beste wat marketing-Nederland op dit moment te bieden heeft.

Ze reiken awards uit in zes categorieën:

  1. Start Up of the Year
  2. Scale Up of the Year
  3. Company of the Year
  4. Internal Branding Company of the Year
  5. Marketing Talent of the Year
  6. Marketeer of the Year
marketing-best-practices
© designer491 – Fotolia.com

Obama leest gemene tweets over zichzelf

Jimmy Kimmel heeft goud in handen met het format waar bekende mensen gemene tweets over zichzelf moeten voorlezen. Er is nu ook een nieuwe variant met president Obama, waarin hij onder andere de “Nickelback van de presidenten” wordt genoemd en hij één online-hater wel heel sterk terugpakt op het einde

obama-tweets-mean

Had ik maar aandelen gekocht

Investedinstead is een simpele site die een goede vraag stelt: was die investering in die gadget wel de juiste? Had ik niet beter kunnen investeren in aandelen van het bedrijf dat het ding maakte? Het antwoord is bijna altijd ja, maar om precies te weten hoeveel geld je had kunnen verdienen moet je even zelf kijken. Spoiler: die Playstation 1 was een goede aankoop.

investedinstead

Alternatieve muziek

Deze Japanner gaat helemaal los op een aantal oude beeldbuis-tv’s die op ingenieuze wijze aangesloten zijn om geluiden te produceren. Het is nou niet bepaald een symfonie die gespeeld wordt, maar je kunt niet anders dan het enthousiasme van de man waarderen!

Gezondheids-wetenschappen naar de keuken

Health is hot! De ene ‘gezonde’ voedingstrend is nog niet voorbij of de volgende staat alweer in de rij. Bovendien bemoeien er heel veel verschillende partijen er zich mee. Denk aan de traditionele media, maar ook foodbloggers, voedingsdeskundigen en -instanties. Zij willen er allemaal graag het hoogste (en misschien ook wel het laatste) woord hebben.

gezondheidswetenschappen-restaurant-1

Toekomstige internationale handelsgroei: Nederland in kopgroep

Handel in producten is niet langer de aanjager van de wereldeconomie. Waar moet de internationale groei dan vandaan komen? De researchafdeling van kredietverzekeraar Euler Hermes ziet 2 nieuwe drivers: de handel in diensten en digitalisering. Op beide terreinen is Nederland uitstekend gepositioneerd.

handelsgroei-nederland-kopgroep

Deel dit artikel of reageer