De DC Daily van 2 november 2016

In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, woensdag 2 november 2016.

Luchtalarm verdwijnt nu definitief

Iedere eerste maandag van de maand is het weer tijd voor het luchtalarm om 12.00 uur. Daar komt in 2020 een einde aan. De reden van het afschaffen van het luchtalarm is omdat er ook via andere manieren alarm geslagen kan worden, bijvoorbeeld door NL-Alert, calamiteitenzenders, geluidwagens en social media.

25.000 virtuele kaarsjes voor Allerzielen

Sinds de lancering afgelopen vrijdag van de KRO-NCRV website Voor wie steek jij een kaarsje op? hebben al ruim 25.000 mensen een virtueel kaarsje opgestoken voor een overleden dierbare.

Vandaag, 2 november, is het Allerzielen, de dag waarop de overleden worden herdacht. KRO-NCRV biedt mensen de gelegenheid een kaarsje op te steken op een internetplatform waarmee de kaart van Nederland wordt verlicht. Er wordt al massaal gebruik gemaakt van deze optie.

candle

Ook KLM start met vloggen

Joery Mooijman, social media stagiair bij KLM, publiceerde vandaag zijn allereerste KLM-vlog. En er volgen er nog meer. In de serie “Intern On A Mission” trekt hij langs verschillende KLM-afdelingen om zo het bedrijf te leren kennen.

De kerstcommercial van Burberry verdient een complete film

Gisteren is de holiday commercial van Burberry gelanceerd. An sich niet super spectaculair, maar het feit dat de commercial lijkt op een trailer van een film, maakt het al een stuk meer bijzonder. Check de commercial hier!

burberry

xXx: Return of Xander Cage

The good, the extreme, and the completely insane… this is xXx.

Vin Diesel en het team van xXx is te zien in deze nieuwe trailer van xXx: Return of Xander Cage. De film draait vanaf 19 januari in de bioscoop.

We surfen vaker op onze smartphone dan op de computer

We gebruiken vaker onze mobiele apparaten om op internet te surfen dan traditionele computers. Dat meldt The Guardian. 51,3 procent surft op mobiel, tegenover 48,7 procent computergebruikers.

smartphone

Jimmy Kimmel is terug met de Halloween challenge

Jimmy Kimmel heeft ook afgelopen weekend de Halloween challenge uitgevoerd, voor het zesde jaar op rij. Hij schakelde ouders in die aan hun kinderen moesten vertellen dat ze al hun Halloweensnoep hadden opgegeten. De reacties van de kinderen lopen erg uiteen en dat maakt de video zo grappig. I told my kids I ate all their Halloween candy… Check de grappige video hier!

jimmy-kimmel-halloween-

Deel dit artikel of reageer