Skyrim VR: de versie van Skyrim die je niet wilt spelen

Dat Skyrim inmiddels al zes jaar oud is weerhoudt Bethesda er niet van nieuwe versies uit te brengen. Zo ook Skyrim VR, wat zoals de naam al doet vermoeden, de bekende game is, maar dan aangepast zodat het speelbaar is op de Playstation VR.

En dat zijn niet de geringste aanpassingen. Je beweegt nu met een teleporteersysteem, draait de camera in kleine sprongetjes, en kunt niet doodgaan. Vooral dat laatste is nogal een punt. Enerzijds begrijpelijk, want anders zou je speelsessie wel heel onaangenaam kunnen aflopen, maar tegelijkertijd haalt dat wel de hele game onderuit. Het ontbreekt aan elke uitdaging omdat elke vijand het per definitie zal verliezen. En wat je ervoor terug krijgt, met de move-controllers een zwaard heen en weer slaan en het gevoel dat je er echt ‘in’ zit, is ook niet alles.

Dat ding uit mijn gezicht

Nu is Bethesda slim genoeg geweest om de draken te temmen, dus die laten je nu gewoon met rust en vliegen rustig verder. Maar de rest van de vijanden niet. En mocht je het zijn vergeten, Skyrim kent heel veel spinnen. En ook een paar hele grote. Die nu dus lekker in je gezicht komen.

Nu was Skyrim van zichzelf al niet een heel erg goed uitziende game. En de combinatie van concessies die gedaan zijn om het soepel te laten draaien en de toch al niet geweldige resolutie van de PS VR zorgen er voor dat alles wat niet vlak voor je staat een grote pixelbrij wordt. Het mag wel duidelijk zijn dat deze game zich niet laat aanraden.

[Afbeeldingen © Bethesda]

Deel dit artikel of reageer